Spotify og Pandora vil vide præcis, hvordan du lytter

Adobe Analytics annoncerer nye målinger og AI-funktioner for mærker til at spore præcise streamingvaner.

Adobe Analytics – et sæt analytiske værktøjer, der anvendes af store mediefirmaer, herunder Spotify, Pandora, Time Warner, Viacom og CBS Interactive – lancerede en skifer af nye funktioner tirsdag for sine kunder at indsamle en hidtil uset mængde information fra brugerens lydstrømningsvaner .

Disse metrics omfatter omhyggelige streamingmålinger og et værktøj til maskinindlæring, der registrerer mønstre og kan identificere det “mest værdifulde segment af lyttere” på en platform.

Softwaregigantens nye analyseværktøj indeholder mere end 70 metrics, hvormed man observerer nogle af de mest uendelige detaljer om brugerens streamingvaner, f.eks. Færdiggørelseshastighed, antal gange, en afspilning er pauset, pause i forhold til play sekunder og specifikke tidmarkører, der måler procentdelen af ​​færdiggørelse af annoncer og indhold.

Gennem en funktion kaldet “Segment IQ”, som opererer gennem virksomhedens AI og maskinlæringsplatform Adobe Sensei, kan klienter også finde ud af bestemte grupper af lyttere til det bedste mål for marketing- og engagementskampagner.

Hvad er formålet med alt dette? Detaljerede analyseværktøjer gør det muligt for virksomheder – det være sig detailmærker, hotelkæder, reklamebureauer – at komme længere ind i deres lytters sind for bedre indtjening. Mens mange streamingtjenester har interne hold, der konstant undersøger deres egne brugeres vaner, vil virksomheder, der slår annoncer ind i indholdet, også have brug for oplysninger, især som lydunderholdningsindustrien booms.

(Den stabile stigning af lydbøger og podcasts har suppleret musikstrømmenes stadig uafsluttede vækstspurt.) Og ifølge en nylig rapport fra Interactive Advertising Bureau voksede digital lydannoncering 42 procent i 2017 og genererede 603 millioner dollars sammenlignet med 425 millioner dollars året rundt Tidligere; Spotify var den tredje mest populære reklameplatform (efter Instagram og Amazon) i en annoncealderundersøgelse sidste år.

“En typisk bruger kunne gå fra smart højttaler derhjemme, til at lytte i bilen på deres morgen pendler, til så både smartphone og desktop på arbejde osv.” Adobe sagde i en pressemeddelelse, der annoncerede den nye teknologi. “Uanset om det er musik, podcasts eller e-bøger, bruger folk meget mere lydindhold over internettet. Og i modsætning til mange andre tjenester er forbrugsmønstrene utroligt dynamiske. “Men der er rigelige penge til at blive lavet, når disse mønstre er gennemsyret.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *